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작성일 : 18-05-29 21:07
[독일] BMW의 새로운 무선충전 방식의 플러그인 자동차 시스템
 글쓴이 : 히스토리2
조회 : 2,571  
   http://www.newsweek.com/bmws-new-tesla-killing-electric-car-feature-wi… [203]

When nearby the charging plate, instructions appear on the car’s screen to guide you into the correct position. Once the car switches off, the charging begins. It will continue to charge until the car is full and then turn off automatically.

“BMW Wireless Charging employs the same inductive charging technology already widely used for supplying power to devices such as mobile phones and electric toothbrushes to now also recharge the high-voltage batteries in electrified vehicles,” BMW said in a statement.

“The principle benefit here is the unrivalled ease of use, as drivers no longer need to hook up their plug-in hybrid car using a cable in order to replenish its energy reserves.”

Although the charging pad is only 5% less efficient than plugging in your electric car, Electrek pointed out that it will still require more power to charge your vehicle—in turn costing you more.

Fitting your car and garage with the tech won’t be cheap either. According to electrive.com, it will cost 890 euros ($1,027) to install the conductor in the car and an extra 2,315 euros ($2,672) to install the GroundPad. That’s a total of around $3,700 to avoid the quick job of manually connecting the car.

The wireless charging kit has first been released in Germany. The U.K., the U.S., Japan and China will all follow.

Alternatively, Tesla is working on an automated plug-in charger that can “find” your car's input once it has parked.

충전 플레이트 근처에있을 때, 충전 지시사항이 자동차의 계기판에 나타나면, 충전에 올바른 위치로 안내해 준다. 자동차의 시동이 꺼지면 충전이 시작된다. 자동차의 충전이 가득 찰 때까지, 충전을 계속하고 만충시 자동으로 꺼진다. 

"BMW 무선 충전은 휴대 전화 및 전동 칫솔과 같은 장치에 전력을 공급하는 데 이미 널리 사용되는 유도 충전 기술을 사용하여, 현재 전기 자동차에 고전압 배터리를 충전한다.
"BMW는 성명서를 통해 " "운전자가 에너지 저장 장치를 보충하기 위해 케이블을 사용하는 플러그인 하이브리드 자동차를 케이블과 연결할 필요가 없어 졌기 때문에" 이점은 ​​비교할 수 없이 편리한 사용 편의성 이라 밝혔다. "

충전 패드는 전기 자동차를 꽂는 것보다 5 % 정도 효율이 떨어지고,  또 Electrek는 차량 충전에 더 많은 전력이 필요하다는 것을 지적한다.
무선 충전 기술과 함께 차와 차고에 기 키트를  장착하는 것도 싸지 않다. electrive.com에 따르면, 자동차에 도체를 설치하려면 890 유로 (1,027 달러), GroundPad를 설치하려면 2,315 유로 (2,672 달러)가 필요하다. 

그것은 수동으로 케이블과 차를 연결하는 작업을 피하기 위해서, 총 약 3,700 달러가 추가로 지불되어야 한다는 의미이다.

무선 충전 키트는 독일에서 처음 출시되었다. 곧 영국, 미국, 일본, 중국 모두가 뒤따를 것이다. 

또한 Tesla도 주차 한 후 자동차의 충전입력을 자동으로 "찾을 수있는" 자동화 된 플러그인 충전기를 개발하고 있다.
출처 : 해외 네티즌 반응 - 가생이닷컴https://www.gasengi.com




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마구쉬자 18-06-01 22:15
 
자동차의 무선충전은 아닌것 같다. 자동차가 무선충전으로 나오면
무조건 해당옵션의 세금을 한 천만원 더 올려라. 5%가 전국 합치면 뉘집 애이름이냐.
merong 18-06-04 15:56
 
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